Update Italië, Egypte, India, Dubai en Koeweit - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Kasper Ruyck - WaarBenJij.nu Update Italië, Egypte, India, Dubai en Koeweit - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Kasper Ruyck - WaarBenJij.nu

Update Italië, Egypte, India, Dubai en Koeweit

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Kasper

13 April 2008 | Koeweit, Koeweit

Hoi allemaal,

Even een update van de laatste paar weken. Dit is een samenvatting van de afgelopen tijd door middel van de mailtjes en telefoontjes die ik van Kasper heb gehad. Vrijdag heb ik eindelijk de foto's ontvangen die Kasper had gestuurd. Deze staan ook onder dit bericht.

Vanuit Portho Maghera is Kasper via het Suezkanaal naar Bombay gevaren. Onderweg hebben ze nog enige vertraging voor het Suezkanaal opgelopen. Gelukkig was het warm, dus met een biertje in de hand, is het dan niet erg. Ook zijn ze toen op het leukeidee gekomen om een aantal zeemannen van zijn lange haar te verlossen. Inclusief Kasper... Kasper wilde het eerst millimeteren, maar de tondeuse liep vast vanwege zijn lange haar. Dus toen moest het er maar helemaal af. Helemaal kaal... Achja, het is in ieder geval lekker luchtig als je moet werken, terwijl het 40 graden is. Het hele proces is uiteraard op foto's vastgelegd. Gelukkig hebben we de foto's nog :p.

Ondertussen vermaakt Kasper zich nog steeds in de machinekamer. Hij is druk bezig met het maken van zijn verslagen. Nog 1,5 week en dan gaat hij weer voor een paar weken aan dek om dat verslag af te maken. Maar het schiet dus op. Hij vermaakt zich o.a. met het schrijven van zijn verslagen, klussen aan de hoofdmotor, andere klusjes, laden, lossen en de gangwaywacht lopen. Toch is het niet altijd hard werken aan boord van een schip. Ik citeer: 25 maart: 'We hadden ook niks beters te doen, dus toen zijn we het zwembad maar op gaan zetten. Die staat nu. Best wel verfrissend ff een plons in het zwembad met water van 24graden.'

Uiteindelijk kwamen ze na 1,5 week aan in Bombay. Helaas lagen ze in Bombay op de anchorage en heeft hij niet de kans gehad iets van de stad te zien. In Italië was er een hijsgrommer over een laskabel heen geschoven die in de haak hing. Hierdoor is de lasstroom in de kraan geslagen. Nadat ze klaar waren in Bombay hebben ze de hijsdraad gecontroleerd en deze was ernstig beschadigd. Van kantoor hebben ze opdracht gekregen om de draad te verwisselen. Dit moest dan gebeuren in Dubai. Dit duurde iets langer dan verwacht, maar daarna konden ze op weg naar Koeweit.

Nu zijn ze nog in Koeweit. Voor de Fairpartner ligt nu een schip van de Amerikaanse Marine i.v.m de oorlog in Irak. Vandaag (zaterdag) worden ze door iemand van dat schip opgehaald om een kijkje te komen nemen aan boord. Ze moeten nog even wachten voordat ze uit Koeweit kunnen vertrekken, want er komt een zandstorm aan. Wanneer ze weg kunnen is nog niet zeker.

Na Koeweit varen ze waarschijnlijk naar Ras Laffan (Qatar). Hierna volgt weer Italië en dan ligt Engeland op de planning. Maar zoals dat gaat in de zeevaart, kan dit nog allemaal veranderen. We wachten rustig af.

Nu zijn jullie ook weer op de hoogte van de avonturen van onze zeeman :D!

Alle reacties stuur ik door naar Kas!

Liefs, Roos

• 13 April 2008 - 19:57

Alie:

Hoi Kasper,
    Oei, wat kaal. Voor Roos geen probleem, ze vindt je kaal ook knap.. En met die warmte groeit het vast snel. Dan hoeven we niet zo te schrikken als je terugkomt.
    Zo te lezen heb je een leuk leven op de boot. Lekker zwemmen, biertje en zo af en toe werken.
    Veel plezier nog, en veilige vaart.

groetjes,
    Alie

• 13 April 2008 - 20:10

Machteld:

Hee Kas, dus je hebt het min of meer wel naar je zin in de machinekamer!
    Leuk om de foto's te zien.
    1 ding: scheer nooit, maar dan ook echt nooit meer, je hoofd kaal! het ziet er wel grappig uit xD maar laat dat voortaan maar achterwege totdat je weer op een schip zit :)

Groetjes, Macht

• 13 April 2008 - 21:36

Viooltjee:

hee kas! zoals je waarschijnlijk al van roos hebt gehoord, IK BEN ZWAAAAR GESHOCKEERD! hahaha echt nee je vriendin vond je kale hoofd een stuk minder erg dan je lieftallige schoonzusje:P hahahaha! maargoed laten we het er maar op houden dat je zo lekker het hoofd koel kunt houden onder barre omstandigheden (lees: zwemmen in een zwembad van 24 graden) en natuurlijk heb je zo 's ochtends zeeën van tijd over omdat je nu niet meer ieder plukje tot in de perfectie hoeft te stylen:P whahaha! nee maar zonder gekheid, echt mooi dat het zo goed met je gaat! ik wacht met spanning op de volgende update;)
    liefs viooltje

• 14 April 2008 - 07:05

Theda:

ik zal een reactie op je kale hoofd maar achterwege laten. Hoewel...
    Komt een dom blondje bij de kapper. Naast haar zit een man met een kaal hoofd. "Doe mij ook maar zo'n kapsel" zegt ze."Zou het helpen" vraagt de kapper?

Ondanks alles ben ik blij wat recente foto's van je te zien en zelfs een filmpje. Je krijgt zo te zien ook de broodnodige ontspanning.

groeten mama

• 14 April 2008 - 07:56

Djogem:

haha die kan mee naar de complex hoooor als tie terug is!

• 14 April 2008 - 17:46

Opa En Oma:

Leuk weer eens wat van je te horen en te en de fotos te zien gelukkig ben je niet zo vlug zeeziek hebben we begrepen. Vanwege je kapsel zijn we blij dat je niet morgen al op de stoep staat(maar dat dus alleen vanwege je kapsel). Groetjes Opa en Oma

• 18 April 2008 - 17:38

Leonie:

Haha shocking story's!!!
    En je bent nog niet eens de evenaar gepasseerd! Zo te horen gaat verder alles wel goed!! Krijg regelmatige updates van Roos;). Je krijgt de groetjes van die andere zeeman;) die heeft z'n haar nog wel:P Heel veel succes! En van de zomer gaan we zeker weer leuke dingen doen met z'n allen :D!
    Beetje zeilen? Of ben je dat water dan wel zat:P?!
    Groetjesss! Kus Leonie

• 02 Juni 2008 - 23:27

Chris:

Tjo kale rukker,
    Lang niets gehoord, leef je nog of is die boot van je ook gekaapt? Neen, hier alles prima, ben benieuwd waar je nu ronddobbert. Laat even iets weten als je toevallig in rotterdam ligt, dan kom ik eens een kijkje nemen op je schip! Veel plezier nog en de groeten, chris