Net vertrokken uit Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Kasper Ruyck - WaarBenJij.nu Net vertrokken uit Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Kasper Ruyck - WaarBenJij.nu

Net vertrokken uit Italië

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Kasper

19 Maart 2008 | Italië, Rome

Hoi allemaal,

Kasper heeft weer een mailtje gestuurd!
Deze staat hieronder:

Vanaf rotterdam hebben we vreselijk rotweer gehad. Windkracht 10 op de kop is niet echt grappig. Gelukkig werd ik niet zeeziek. Toen we aankwamen in Marina di Carrara zijn Wouter(andere stagair) en ik gewisseld. Ik zit nu voor +/- 6 weken in de machinekamer en hij 6 weken op de brug. Frans (de eerste stuurman)is in marina van boord gegaan en de nieuwe stuurman is aan boord gekomen. Marina di Carrara is een klein italiaans plaatsje. We lagen met het schip zowat in het centrum. Als je vanaf de markt naar het water keek waren de kranen van ons schip gelijk de hoogste "gebouwen" van het dorp:). Ik ben toen ook de wal nog op geweest voor een scart-kabel. Ik ging om 1 uur van boord en kwam er achter dat in italië de winkels blijkbaar pas om 15:30 open gaan. Toen ben ik maar op een terrasje gaan zitten voor een lekker kopje italiaanse koffie. 's avonds zijn we de stad nog in geweest om te eten.

De reis naar Porto Marghera verliep goed. Weinig wind en redelijk zonnig. Al merk je van die zon niet zoveel in de machinekamer. In porto marghera zijn de 2e machinist, de 2e stuurman en de kapitein afgelost. Een hele nieuwe bemanning dus. Ik ben in porto nog gaan stappen met de vorige 2e stuurman. Was erg gezellig. Vandaag(18-3) zijn we om 3 uur vertrokken vanuit Porto Marghera en gaan nu richting Suez. We zullen hier ongeveer de 21e aankomen. Het suez kanaal duurt normaal een dag. Dus zitten we zondag lekker op zee. En zondag op zee betekent VRIJ!!! vanaf suez naar de volgende haven Bombay duurt ongeveer 8 dagen. Ze blijken in india nogal lastige douane te hebben. Alle spullen die je mee hebt moeten worden opgeschreven met merk en serienummer dus laptops, memsticks, fotocamera,s. Alles wat niet op de lijst staat wordt ingenomen. aangezien we slechts 1 stuk hoeven te laden in bombay bestaat de kans dat we het kunnen laden op de anchorage. Opzich wel jammer want dan kunnen we ook de stad niet even bezichtigen.

Groetjes, Kasper

  • 19 Maart 2008 - 16:22

    Lieke:

    Geen zorgen hoor kwasper want ik zal wel voor je vriendinnetje zorgen als jij er niet bent. ;)Iemand moet het toch doen he als de man het laat afweten..;)

  • 19 Maart 2008 - 19:17

    Machteld:

    Hee kas,

    Inderdaad wel jammer dat je de stad niet even kunt zien! Lijkt me net leuk, maar wie weet :) ik zal maar even gaan zeggen wat onze papa anders wel zal zeggen: zorg dan dat je alles goed noteerd op die lijst ;)

    xx macht!

  • 19 Maart 2008 - 19:45

    Viool:

    hee kas!
    ohh wat tof allemaal zeg!!:D alleen wel een ontzettend gedoe voordat je india in kan:S dat is minder.. maargoed, verder lijkt alles weer prima te verlopen! jammer dat je niet bij mn verjaardag kon zijn! maar we hebben nog wel aan je gedacht hoor;)
    succes verder nog!
    liefs viool

  • 20 Maart 2008 - 13:41

    Theda:

    eindelijk op weg naar een ver land, mag je niet van boord. Jammer. Wie weet kan je van een afstand toch nog iets zien.
    Leuk dat er weer eens iets nieuws staat op je site! (Tijdens het relaxen wel aan je verslag werken he.)

  • 21 Maart 2008 - 09:50

    Opa En Oma:

    hallo Kasper,
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je met je verslaag in je maag zit. Als ik er nog aan denk hoe ik een raport moest schrijven over mijn werk dan gegon ik al meteen aan uitstellen te denken. Praten ging goed maar bij het schrijven valt niet mee om een ander woord te zoeken voor een woord waarvan je de spelling weer niet kan opduiken in je geheugen en dat is verrekt vervelend. Maar als je op zee zit en niets als water ziet kan je misschien de moed opbrengen je hebt in ieder geval een spelling controle en die had ik niet.
    Veel sterkte op de verre reis en schrijf voor alle zekerheid alle nummers en merken van je spullen goed op.
    Groeten van oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kasper

Hallo, Met dit dagboek wil ik jullie graag op de hoogte houden van de vorderingen tijdens mijn stage Groeten, Kasper

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 15487

Voorgaande reizen:

28 Januari 2008 - 07 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: