Kasper is vertrokken en eerste mailtje - Reisverslag uit Ortona, Italië van Kasper Ruyck - WaarBenJij.nu Kasper is vertrokken en eerste mailtje - Reisverslag uit Ortona, Italië van Kasper Ruyck - WaarBenJij.nu

Kasper is vertrokken en eerste mailtje

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Kasper

01 Februari 2008 | Italië, Ortona

Hoi allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al gehoord hebben, is onze zeeman woensdag gevlogen. Hij vloog om half 3 vanaf Amsterdam naar Frankfurt. Enkele uren later en na 2 keer overstappen is hij uiteindelijk beland in Ortona (Italië).

Kasper schreef in zijn vorige berichtje dat hij rond 15 feb. in Rotterdam aankomt. Maar zoals dat gaat in de zeevaart, is niets zeker. Nu is de verwachting dat hij rond 21 feb. in Rotterdam ligt. Afwachten dus...

Kasper heeft vandaag een mailtje gestuurd, die jullie hieronder kunnen lezen.

Met de reis ging alles goed, de koffers van mij en mijn collega, wouter, zijn in 1x aangekomen. Ik ben gisteren begonnen aan dek. Wel supergaaf dat grote hijsmatriaal. De andere stagiair is begonnen in de machinekamer. We hebben in Ortona 2 zware stukken (ongeveer 300ton) geladen. In het echt ziet het er nog groter uit als op de foto's die ik je had laten zien. (even voor de duidelijkheid: het promo-filmpje van het schip staat ook op de site). De eerste dag heb ik gangway watch moeten houden. Kon ik mooi vanaf daar zien wat er allemaal gebeurt. Heel anders als bij JR. Na het avondeten moest de lading nog vast gezet worden. Redelijk pittig want ik was al om 7 uur 's ochtends begonnen. Rond 21.00 uur zijn we gestopt. We zijn vanochtend rond 9 uur vertrokken uit Ortona naar Port Marghera. Voor vertrek moest natuurlijk het schip zeeklaar gemaakt worden. Vanavond zullen we rond 21.30 aankomen. Vanmiddag heb ik een safety rondje gelopen om een beetje de weg wijs te worden op het schip.

Groetjes, Kasper

  • 01 Februari 2008 - 20:09

    Alexandra:

    Nou Buurman, fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen!
    Als ik het zo lees ga je het wel naar je zin krijgen daar aan boord.
    Nou hou je goed en hou ons op de hoogte!

    Liefs, Alexandra

  • 01 Februari 2008 - 20:11

    Alexandra:

    Nou Buurman, fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen!
    Als ik het zo lees ga je het wel naar je zin krijgen daar aan boord.
    Nou hou je goed en hou ons op de hoogte!

    Liefs, Alexandra

  • 02 Februari 2008 - 10:44

    Theda,:

    fijn dat je er niet alleen uitziet als een zeeman, maar je je ook al weer helemaal thuis voelt op een schip. Wij genieten hier van de door jou vergeten zee vruchten, nemen een kijkje door de door jou vergeten bril en pluggen de vergeten adapter in een laptop. Ben benieuwd naar je vervolgmailtje

    groeten mama

  • 02 Februari 2008 - 13:12

    N3:

    Hey Buurman,

    Fijn om te horen dat je veilig aangekomen bent! We missen je nu al. Ik vond het erg jammer dat ik je feestje moest missen, ma alst goed is heeft onze buurvrouw je nog ff geknuffeld! Veel plezier daar en tot je volgende berichtje!

    Groetjes Endri

  • 02 Februari 2008 - 17:08

    Viooltje:

    Kaspeeeerrr!!
    hoe is het ermee? aan je berichtje te zien heb je het helemaal naar je zin op t schip! poehh maar zo te zien is het wel werken geblazen:P ik bedoel van 7 - 9 noem ik nou nog eens werkdagen :O hahahaha! nou we horen weer van je!
    SCHIP AHOY

  • 03 Februari 2008 - 12:02

    Vera & Macht:

    Hee Kas!

    Ik ben blij dat je t leuk vind!! Die zeevuchten waren lekker ^^
    Hopelijk horen we vlug weer wat van je, je mist hier eigenlijk alleen het spectaculaire carnaval *ahum*,

    xxx Macht (:

  • 03 Februari 2008 - 16:18

    Opa En Oma Hulst:

    We zijn op bezoek in de Akkerwinde en we hebben je site gezien. Fijn dat het goed met je gaat.
    Opa is onder de indruk van de zware kranen en vraagt zich af of jij dat berekend hebt.
    Oma stuurt wel een kaartje.

  • 04 Februari 2008 - 12:03

    Bregje:

    hmm... daar kan voorlopig nog geen ggd verhaal van mij tegenop ;)
    heel veel succes en have fun!
    xx

  • 06 Februari 2008 - 09:08

    Renata:

    Hi Kasper,

    Goed om te zien dat het allemaal gelukt is. Blijkbaar was het visum op tijd! Indrukwekkende beelden, je begrijpt dat Peter-Jan het allemaal zeer interessant vindt!

    Veel succes en vooral ook (werk-)plezier!
    Renata

  • 06 Februari 2008 - 17:21

    Opa En Oma Goes:

    Hoi Kas we waren in Frankrijk en kwamen vandaag pas thuis, Fijn dat het allemaal goed is. Hard werken dat wel maar alles went en maar even door het begin heen bijten.moet je maar denken Groetjes Opa en Oma
    6 Feb.18.20uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kasper

Hallo, Met dit dagboek wil ik jullie graag op de hoogte houden van de vorderingen tijdens mijn stage Groeten, Kasper

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 15497

Voorgaande reizen:

28 Januari 2008 - 07 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: